2007年11月19日星期一

受伤了...

做完化学实验,
跟着一大班朋友一起走回家。
走到半路,我进文具店买报纸过后出来,
居然没有人留下来等我,
我愕然,只好自己回家去。

大家说好星期日去kc家做生物实验报告,
等到星期日早上我传短讯给yk向他要kc的电话,
他说他不去了,
然后没了下文。
也好,我自己去。
kc却说她很累,叫我自己完成,
还告诉我不如去找yk,
他们临时决定在kfc赶报告,
因为有某个朋友在那里。
我傻掉。
没有人告诉我。
他们到底把我当什么?
做什么事情也不和我说一声,
而我居然还是从另一个朋友口中知道消息。

这算什么!

心真的很痛很痛,
泪当场就流个不停。
明知道我不会做那个报告,
找完手机里的号码,
同班的朋友没一个在附近(除了kc),
只好找jean帮忙。
原本我不想麻烦她的,到最后我打的算盘却乱完了。
也好,她跟我解释过后大概会做了。
然后我告诉她这件事,一边哭。


Things changed, but we did not followed the change.
我们之间的友情早已不象当初那样美好,

It will be when you treasure people with your heart, the hurt is because you loved.
当你用心珍惜时,就很容易受到伤害,因为你在乎。


好感激jean,仍陪伴我。谢谢她安慰我。
我不会恨他们,因为曾有过很好很开心的时光。
他们是一群笨蛋,我也笨得无可救药,
所以我们才会成为朋友。

报告最终一个人完成了。
我不会去找yk他们,
又何必用自己的热脸去倒贴别人的屁股呢?

我写这一篇的时候,还是忍不住哭了。
果然,还是受伤了...........

3 条评论:

  1. Always be strong, dear..

    I know that it seems so hard to understand.. I understand that feeling u r feeling at the moment.. but always know that no matter what happens, there are always some things that can never change..

    I am your friend, and I will never change that fact.. u walked with me when I was sad, and so will I walk with u when u r feeling down.. u r a very nice person.. but always remember..

    life is something which is not predictable k? people can change and they can forsake us.. but some people won't..

    look on the bright side of things.. let time wash that hurt away.. because u used ur heart to love and care, and cherish every moment u spent with people, that created the hurt in u.. u will be okay.. I promise..

    Smile always girl.. U always have me.. (^^)

    Love u lots!

    回复删除
  2. 至少还有JEAN~
    不要哭了~

    回复删除
  3. 支持puiyee所说的...
    至少还有jean~
    不像我...
    在学校伤心也不会有人安慰我...

    回复删除